€ 619
72 maanden
KIA EV6
Het redesign van de Model Y maakt zijn opwachting op de Chinese site van Tesla. Zo gaat de wagen er binnenkort uitzien.
We wachten er al een tijdje op, maar nu is het eindelijk zover: de vernieuwde versie van Tesla’s bestseller, de Model Y, komt eraan. Deze update, “Juniper" genaamd, brengt een frisse wind voor de populaire SUV. De veranderingen zijn vergelijkbaar met die van de Tesla Model 3, maar met enkele opvallende unieke accenten.
Geen grote fanfare voor deze nieuwe facelift: vanochtend verscheen de “Juniper”-versie zonder al te veel rumoer op de Chinese website van Tesla. De SUV heeft een modernere uitstraling gekregen, met een stijlvol en verfijnd design dat helemaal past bij 2025.
Eerder kregen we al een glimp van de Model Y Juniper tijdens testritten, maar toen zorgde een camouflage-wrap ervoor dat nieuwsgierige autofans nog op hun honger bleven zitten.
De Model Y heeft een nieuw ontworpen voorbumper, wat de SUV een elegantere uitstraling geeft. De koplampen zijn strakker en worden verbonden door een lichtstrip over de gehele motorkap. Ook de achterkant heeft een upgrade gekregen, met een rode lichtstrip en nieuwe achterlichten.
Het interieur is eveneens aangepakt – en hoe! Veel van de verbeteringen uit de update van de Model 3 zijn nu ook aanwezig in de Model Y Juniper. Denk aan ventilatie in de voorstoelen (optioneel), een vernieuwd stuurontwerp met drukknoppen voor de richtingaanwijzers en een extra scherm achterin voor de passagiers. Dit achterste scherm dient zowel als bediening voor de airconditioning als voor entertainment. Hiermee kun je games spelen of video’s bekijken.
Hoewel de Chinese site er niets over vermeldt, is het waarschijnlijk dat de Model Y Juniper verbeterde materialen en meer akoestisch comfort biedt. Bij de Model 3 zorgde de facelift bijvoorbeeld voor een aanzienlijk beperkter rijgeluid.
Bij Tesla draait het niet alleen om looks: ook de prestaties zijn verbeterd. Van vermogen tot acceleratie en actieradius, de Tesla Model Y Juniper zet op alle fronten een stap vooruit.
Let op, deze specificaties zijn gebaseerd op de CLTC-normen (Chinese normen voor verbruik en actieradius), die doorgaans optimistischer zijn dan de WLTP-waarden in Europa. Bij de introductie op de Europese markt zullen de cijfers waarschijnlijk iets lager uitvallen.